Thank you for your comments. We are aware of how Spain is holding up all packages. This issue does not appear to be exclusive to FastTech.

That said, we are working on this and will provide updates and solutions as soon as possible.

On VAT/IOSS: FastTech charges proper EU VAT taxes, by shipping country - Spain in this case. Because our free shipping prices include shipping charges, and per IOSS rules shipping charges are exempt from taxation, VATs shown at checkout cover only the product's value.

In other words, VATs are calculated in legit ways. FastTech does not charge arbitrary VATs at will.

Our IOSS number, as well as declared values and thus VAT paid, are clearly printed on each EU-bound package that has VAT prepaid. In addition, declared product values are also available in your accounts page, under order details > print invoice.

Lastly, as soon as we detected this delay a warning message was added to the checkout page for Spain customers which links to this article.

Please be assured that we are doing everything possible regarding this matter.

Google translation follows:


Gracias por tus comentarios. Somos conscientes de cómo está España todos los paquetes. Este problema no parece ser exclusivo de FastTech.

Dicho esto, estamos trabajando en esto y proporcionaremos actualizaciones y soluciones lo antes posible.

Sobre el IVA/IOSS: FastTech cobra el impuesto de IVA de la UE adecuado por país. En este caso, España. Debido a que nuestros "precios" incluyen los gastos de envío y, según las reglas de IOSS, los gastos de envío están exentos de impuestos, el IVA que se muestra al finalizar la compra cubre solo el valor del producto en sí. Los IVA se calculan de forma legítima. FastTech no cobra IVA arbitrarios a su discreción.

Nuestro número IOSS, así como los detalles de los valores declarados, están claramente impresos en cada paquete con destino a la UE que tiene el IVA prepago. Además, los valores de productos declarados también están disponibles en su página de cuentas, en detalles del pedido > imprimir factura.

Por último, tan pronto como detectamos este retraso, se agregó un mensaje de advertencia a la página de pago para clientes de España que enlaza con este articulo.

Tenga la seguridad de que estamos haciendo todo lo posible con respecto a este asunto.